Tα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θέτουν σε νέα δοκιμασία τα μεταλλεία - Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι του νικελίου
Η άνοδος της μπαταρίας υπόσχεται μια νέα και αναπτυσσόμενη αγορά για τα μεταλλεία  που παράγουν υψηλής ποιότητας προϊόντα νικελίου αλλά το ήμισυ του παγκόσμιου εφοδιασμού είναι ακατάλληλο για παραγωγή μπαταριών, σύμφωνα με αναλυτές της UBS.
Οι κατασκευαστές μπαταριών στρέφονται ολοένα και περισσότερο στο νικέλιο για να βοηθήσουν στην αύξηση των παγκόσμιων πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά μόνο οι μισοί παραγωγοί μετάλλων αναμένεται να ωφεληθούν, υποστηρίζουν  οι  αναλυτές.
Οι μπαταρίες λιθίου που περιέχουν νικέλιο, οι οποίες συμβάλλουν στη διατήρηση της ενέργειας  σε μεγαλύτερες αποστάσεις, εγκαθίστανται σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το κορυφαίο μοντέλο X της  Tesla έως το Chevrolet Bolt.
Η άνοδος της μπαταρίας υπόσχεται μια νέα και αναπτυσσόμενη αγορά για τα μεταλλεία  που παράγουν υψηλής ποιότητας προϊόντα νικελίου. 
Ωστόσο, το ήμισυ του παγκόσμιου εφοδιασμού του μετάλλου, είναι ακατάλληλο για παραγωγή μπαταριών, σύμφωνα με αναλυτές της UBS.
Μερικοί από τους μεγαλύτερους παραγωγούς των μεταλλευμάτων υψηλότερης ποιότητας, συμπεριλαμβανομένων των BHP Norilsk Nickel, Vale και Sumitomo Corp, κινούνται γρήγορα για να επωφεληθούν και να κλείσουν μακροπρόθεσμες συμφωνίες εφοδιασμού με παραγωγούς μπαταριών.
Μικρότεροι παραγωγοί με μεταλλεύματα κατάλληλα για μπαταρίες, όπως η Australia’s Independence Group και  Western Areas επίσης κερδίζουν. Αυτοί οι παραγωγοί κατασκευάζουν εγκαταστάσεις για τη μετατροπή του μετάλλου   σε σκόνη, το οποίο είναι ιδιαίτερα κατάλληλο για χρήση σε μπαταρίες. Το θειϊκό νικέλιο παράγει τακτικά ένα ασφάλιστρο τιμής έναντι του νικελίου που διαπραγματεύεται το Metal Exchange Exchange.
"Όχι όλοι θα είναι νικητές", δήλωσε ο Dan Lougher, διευθύνων σύμβουλος της Western Areas.
"Συναντήσαμε αρκετούς κατασκευαστές μπαταριών και είναι αρκετά συγκεκριμένοι με τις απαιτήσεις τους. Το νικέλιο είναι ένα σημαντικό συστατικό των μπαταριών αυτών. "
Μεταξύ αυτών που θα χάσουν θα είναι τα κατώτερα νικελικά ορυχεία όπως το Cerro Matoso στην Κολομβία, ιδιοκτησίας της South32 Ltd και το Koniambo της Glencore στη Νέα Καληδονία, καθώς και το ορυχείο της Anglo American στη Βραζιλία.
"Η δυναμική της αγοράς θα αλλάξει τα επόμενα χρόνια ως αποτέλεσμα των ηλεκτρικών οχημάτων", δήλωσε ο Peter Bradford, διευθύνων σύμβουλος της Independence Group Ltd, η οποία αποσκοπεί στην παραγωγή περίπου 25.0000 τόνων νικελίου υψηλής καθαρότητας φέτος από το νέο ορυχείο .
"Η αύξηση της μπαταρίας θα διαταράξει την αγορά", είπε.
Η Norilsk, ο μεγαλύτερος ανθρακωρύχος του κόσμου, τον Ιούνιο ανακοίνωσε την συνεργασία με τη γερμανική κατασκευάστρια μπαταριών BASF.
Μέσα σε λίγες εβδομάδες, η BHP αποκάλυψε τα σχέδιά της για την ανακατασκευή του τμήματος Nickel West προκειμένου  να ξεκινήσει την αποστολή νικελίου στους κατασκευαστές μπαταριών από τον Απρίλιο του 2019.
Η ανακοίνωση σηματοδότησε μια ανάκαμψη για το Nickel West, το οποίο πριν από δύο χρόνια βρέθηκε υπό κατάρρευση, ενώ οι 2.000 εργαζομένοι πίστευαν  ότι η δουλειά τους θα τελείωνε το 2019.
Ο Eduard Haegel, επικεφαλής τμήματος του Nickel West, αναμένει ότι η ζήτηση ηλεκτρικών μπαταριών οχημάτων θα αντιπροσωπεύει περίπου το 90% της ετήσιας παραγωγής του τμήματος των 100.000 τόνων τα επόμενα έξι χρόνια.
Εν τω μεταξύ, η Vale αναζητεί για συνεργάτη την μονάδα νικελίου της Νέας Καληδονίας και βρισκόταν σε συνομιλίες με την κινεζική  εταιρεία κατασκευής μπαταριών GEM Co, ανέφεραν οι Financial Times.
 
www.worldenergynews.gr