Τιμη Νι

Παρέχεται από το Investing.com

«Ναυάγησε» η πώληση της ΕΛΒΟ λόγω έλλειψης «προίκας» – Κρίσιμο χαρακτήρα αποκτά η απόκτηση νέου ΤΟΜΑ (βίντεο)

images
Αγονος κηρύχθηκε ο δημόσιος πλειοδοτικός διαγωνισμός για την απόκτηση της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων (ΕΛΒΟ) ΑΕ, καθώς οι υποψήφιοι αγοραστές, η νοτιοαφρικανική Paramount και η γερμανική Krauss Maffei Wegmann (KMW) δεν προσέφεραν τίμημα 10 εκατ. ευρώ για την απόκτησή της, καθώς φρν υπάρχει κανένα μεγάλο πρόγραμμα από τις ελληνικές Ενοπλες Δυνάμεις το οποίο να «τρέχει» και να εξασφαλίζει την επιβίωση της εταιρείας στα πρώτα της βήματα.
Π.χ. το άκρως απαραίτητο πρόγραμμα της απόκτησης Τεθωρακισμένου Οχήματος Μάχης, το οποίο θα καλυφθεί μεσοπρόθεσμα πιθανότατα με την απόκτηση αμερικανικών ΤΟΜΑ Bradley M2, θα μπορούσε να δώσει στην ΕΛΒΟ νόημα ζωής και δουλειά για τα επόμενα 30 χρόνια.
Σχέδιο νέου ΤΟΜΑ υπάρχει, η αναγκαιότητα είναι κατεπείγουσα, η χρηματοδότηση αφορά βάθος 20ετίας, οπότε δεν υπάρχει κάτι εκτός από την πολιτική βούληση (η ΕΛΒΟ ανήκει διοικητικά στο υπουργείο Οικονομικών) που να απουσιάζει 

Η υποψηφιότητα, της γερμανικής Krauss Maffei Wegmann (KMW) που «σπονσοράρεται» από τον όμιλο Θωμά Λιακουνάκου, «κόλλησε» στο γεγονός ότι θέλει να μεταφέρει την μητρική της HDVS που δημιουργήθηκε από τα αντισταθμιστικά των  της αγοράς των LEO2HEL και έχει χαρακτηριστεί «πλυντήριο» για «ξέπλυμα » των μιζών που δόθηκαν για την αγορά των LEO2HEL.
Aναγκαστικά θα μειωνόταν ο αριθμός των νυν εργαζομένων. Ταυτοχρόνως το τίμημα ήταν πολύ χαμηλότερο από τα 10 εκατ. καθώς το project plan ήταν πολύ «σφιχτό» ελλείψει προγράμματος από τις ελληνικές ένοπλες δυνάμεις.
Και η νοτιοαφρικανική υποψηφιότητα ήταν χαμηλότερη των 10 εκατ. ευρώ (η ΕΛΒΟ «γράφει πάνω από 30 εκατ. ζημιά που πρέπει να καλυφθεί άμεσα).
Υπενθυμίζεται ότι ο δημόσιος πλειοδοτικός διαγωνισμός αφορά:
1. Ακίνητα
α. ένα οικόπεδο έκτασης 190.206,97 τετραγωνικών μέτρων στο οικοδομικό τετράγωνο (ΟΤ) 25 της Βιομηχανικής Περιοχής Σίνδου.
β. ένα οικόπεδο έκτασης 76.957 τετραγωνικών μέτρων στο οικοδομικό τετράγωνο (ΟΤ) 26 της Βιομηχανικής Περιοχής Σίνδου.
γ. ένα οικόπεδο έκτασης 5.322 τετραγωνικών μέτρων στο οικοδομικό τετράγωνο (ΟΤ) 26 της Βιομηχανικής Περιοχής Σίνδου.
2. Κτιριακές εγκαταστάσεις ευρισκόμενες στη Βιομηχανική Περιοχή Σίνδου Θεσσαλονίκης
3. Εξοπλισμός
4. Δικαιώματα Πνευματικής και Βιομηχανικής ιδιοκτησίας, το σήμα και ο διακριτικός τίτλος «ΕΛΒΟ» και κάθε άλλο δικαίωμα βιομηχανικής και πνευματικής ιδιοκτησίας όπως τεχνογνωσία, σχέδια, άδειες IT και πατέντες που έχει κατοχυρώσει η εταιρία.
Σύμφωνα με τη διακήρυξη ως κατώτατη τιμή οικονομικής προσφοράς οριζόταν το ποσό των 10 εκατομμυρίων ευρώ και καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή προσφορών ήταν η 15η Μαΐου 2017 και ώρα 17.00.
Ενα σοβαρό θέμα που προέκυψε είναι η αδυναμία εγγύησης του υπουργείου Οικονομικών σε ένα πολύ σοβαρό ζήτημα: Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να υπέβαλαν προσφορές συγκεκριμένου οικονομικού ύψους συνοδευόμενες με εγγυητική επιστολή, αξιόπιστου χρηματοπιστωτικού ιδρύματος, αλλά δεδομένου του καθεστώτος των κεφαλαιακών ελέγχων που ισχύουν στην Ελλάδα (capital controls), κανείς δεν μπόρεσε να απαντήσει πώς θα πάρουν πίσω τα λεφτά τους σε περίπτωση που δεν επιλεγούν ως πλειοδότες!
Μια παράμετρος (capital controls) που κανείς δεν είχε λάβει υπ’όψιν του, ούτε σε αυτή ούτε σε άλλες επενδύσεις και εκθεμελιώνει την όποια πρόθεση απόκτησης περιουσιακών στοιχείων μέσω πλειοδοτικών διαγωνισμών στην Ελλάδα
Επίσης η έκδοση εγγυητικής επιστολής αντιμετώπισε προβλήματα λόγω δεσμεύσεων που φέρονται να έχουν αναλάβει οι «συστημικές» τράπεζες για την μη χρηματοδότηση προγραμμάτων που αφορούν στον τομέα της άμυνας.
Το ζήτημα είναι ότι ο πιο «εύκολος» διαγωνισμός, δεδομένου του χαμηλού τιμήματος και της εν δυνάμει υψηλής προστιθέμενης αξίας της ΕΛΒΟ, πήγε πίσω μήνες ίσως και χρόνια!
Να πούμε ότι ο προηγούμενος διαγωνισμός με κατάθεση δεσμευτικών προσφορών είχε γίνει πριν από… τρία χρόνια, το φθινόπωρο του 2014 και έμεινε εκεί.
Ολα αυτά, ενώ οι ανάγκες των ΕΔ και ειδικά του Στρατού Ξηράς σε τροχαίο υλικό, νέο ΤΟΜΑ, εργοστασιακές αξιοποιήσεις μεταχειρισμένων ΤΟΜΠ, αναβαθμίσεις Μ113 κλπ. είναι όχι απλώς «ανελαστικές» αλλά έχουν καταστήσει τους σχηματισμούς μειωμένων επιχειρησιακών δυνατοτήτων.
Σε ότι αφορά τα νέα ΤΟΜΑ, είτε μεταχειρισμένα, είτε νέα σχεδίαση, χωρίς την ΕΛΒΟ είναι αδύνατον να εισαχθούν σε υπηρεσία στον Στρατό. Ουδέν κακό αμιγές καλού όμως: Πιθανότατα το ναυάγιο να οδηγήσει σε πιο γρήγορη διαδικασία για την επιλογή νέου ΤΟΜΑ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παράκληση να μην υπάρχουν μηνύματα υβριστικού περιεχομένου.