Τιμη Νι

Παρέχεται από το Investing.com

Ο πιλότος και η α-σθένεια...

Σε μια κοινωνία που έχει ποινικοποιήσει το πένθος για να κρύψει η ίδια τις παθογένειές της, ο κανιβαλισμός καλά κρατεί...
Η  συντριβή της πτήσης 4U9525 είναι  μια υπόθεση που σίγουρα έχει συγκλονίσει την κοινή γνώμη, πόσο μάλλον αν αναλογιστεί κανείς τις...
συνθήκες κάτω από τις οποίες έγινε. Μέσα σε όλο τον πανικό απόδοσης ευθυνών και διερεύνησης  αιτιών, εκεί που έχει μία σημασία να σταθεί κανείς είναι η στάση των διάφορων μίντια, η οποία για μία ακόμη φορά μπορεί να χαρακτηριστεί κανιβαλιστική.

  Σε ένα δυστύχημα σαν αυτό τα αίτια είναι πολύπλευρα και οι  ευθύνες πρέπει να καταλογιστούν σε περισσότερα του ενός πρόσωπα. Είναι πολύ πιθανό ο πιλότος, Αντρέα Λούμπιτζ, να είχε βιώσει κάποιο καταθλιπτικό επεισόδιο . Το γεγονός αυτό όμως από μόνο του δεν εξηγεί τίποτα. Η κατάθλιψη είναι από τις συχνότερες διαταραχές διάθεσης με ποσοστό εμφάνισης περίπου 20%. Ένας στους 5 ενήλικες δηλαδή έχει βιώσει κάποια περίοδο κατάθλιψης κατά την διάρκεια της ζωής του. Επιπλέον μελαγχολίες και κρίσεις πανικού έχουν βιώσει έστω και μία φορά όλοι οι άνθρωποι. Τα τελευταία 24ωρα έχουν κυκλοφορήσει διάφορα δημοσιεύματα με τίτλους όπως "Iπτάμενη παράνοια" (zougla), "Ο ψυχοπαθής πιλότος" (Βild), " Τρελός με χαρτί ο πιλότος" (skai) κ.α. Το γεγονός αυτό πέραν του ότι αποτελεί μία μονομερή προσέγγιση, εντείνει το στίγμα των ψυχικών διαταραχών, αναγάγοντας ένα συχνό φαινόμενο σε ταμπού.
Οσον αφορά την εταιρία, η Germanwings αποτάσσεται την ευθύνη δηλώνοντας ότι δεν ήταν υποχρεωμένη να ξέρει και ότι ο πιλότος είχε περάσει όλα τα ψυχολογικά τεστ, όπως πράγματι και έγινε. Τα περισσότερα δημοσιεύματα αναφέρουν ότι ο πιλότος "έκρυβε" την ασθένειά του προκειμένου να πετάξει.

Την ίδια ώρα ψυχολόγοι και πιλότοι αναφέρουν πως δεν υπάρχει ασφαλής τρόπος πρόβλεψης των αυτοκτονιών πιλότων. Οι πιλότοι περνούν από ιατρικό και ψυχιατρικό έλεγχο μια φορά τον χρόνο, όμως αυτό δεν επαρκεί. Όπως αναφέρει η Γκέιλ Σολτζ, καθηγήτρια Ψυχιατρικής στην Ιατρική Σχολή Weill Cornell της Νέας Υόρκης, "Οι άνθρωποι φοβούνται ότι δεν θα μπορέσουν να ξεκινήσουν και πάλι τη δουλειά τους, αν απαντήσουν (ειλικρινώς) σε ερωτήματα για τον εαυτό τους".

Επιπλέον, συνίσταται στους πιλότους να αξιολογούν τους συναδέλφους τους και να αναφέρουν οποιαδήποτε ύποπτη συμπεριφορά, δηλώνει ένας κυβερνήτης αεροσκάφους Α320 ασιατικής εταιρίας. "Κάτι τέτοιο όμως" δηλώνει  "είναι απίθανο καθώς δεν θέλεις να δουλεύεις σε ένα γραφείο όπου οι συνάδελφοί σου σε καρφώνουν". Όλα τα παραπάνω είναι παράμετροι που η κάθε εταιρία δεν είναι δύσκολο να λάβει υπ όψιν, πόσο μάλλον αν το ζήτημα ασφάλειας που διακυβεύεται είναι τεράστιο.

Πέραν των όποιων εξετάσεων, ο ανθρώπινος παράγοντας παραμένει ανθρώπινος παράγοντας. "Ποτέ μην αφήνεις κάποιον μόνο του, αυτή είναι ίσως η πιο αποτελεσματική τεχνική πρόληψης της αυτοκτονίας που υπάρχει", τονίζει ο Τόνι Κατανέζε, κλινικός ψυχολόγος στο κέντρο Glen Iris Psychology της Μελβούρνης.

Και αυτό φαίνεται να το γνωρίζουν οι αεροπορικές εταιρίες καλά, Όμως παρ όλα αυτά  προτιμήθηκαν οι περικοπές.

Και τα μίντια φαίνεται να το γνωρίζουν, όμως ένας "κραχτός" τίτλος φέρνει πάντα περισσότερα κλικς.

Βασιλική Γκρέζιου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παράκληση να μην υπάρχουν μηνύματα υβριστικού περιεχομένου.