Τιμη Νι

Παρέχεται από το Investing.com

ΟΟΣΑ & ΤτΕ: ΕΜΠΟΡΙΟ ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑΣ ΜΕ ΥΦΕΣΗ ΕΦΙΑΛΤΗ & ΑΝΕΡΓΙΑ ΣΤΑ ΥΨΗ!

ΝΕΑ ΣΥΡΡΙΚΝΩΣΗ ΤΟΥ ΑΕΠ 4,6% ΚΑΙ ΕΚΡΗΞΗ ΤΗΣ ΑΝΕΡΓΙΑΣ ΣΤΟ 28% ΤΟ 2013 ΒΛΕΠΕΙ Η ΤτΕ - ΥΦΕΣΗ (1,2%) ΚΑΙ ΤΟ 2014 ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ Ο ΟΟΣΑ 
ΣΕ ΥΦΕΣΗ  (0,6%) ΚΑΙ Η ΕΥΡΩΖΩΝΗ ΤΟ 2013 ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΟΟΣΑ
Η ύφεση της ελληνικής οικονομίας θα συνεχιστεί και θα φτάσει στο 4,6% εφέτος, σύμφωνα με την έκθεση νομισματικής πολιτικής της ΤτΕ που κατέθεσε την Τετάρτη (29/5) στον πρόεδρο της Βουλής και το Υπουργικό Συμβούλιο ο επικεφαλής της Τράπεζας της Ελλάδος Γιώργος Προβόπουλος.
Με την έκθεσή του, ο διοικητής της ΤτΕ επιχειρεί να ενισχύσει την  κυβερνητική προπαγάνδα τεχνητής αισιοδοξίας, παρουσιάζοντας ως θετικές τις εξελίξεις που υπάρχουν στην οικονομία το τελευταίο διάστημα.

Την ίδια ώρα, πάνω στα ερείπια των εργατικών και των δημοκρατικών δικαιωμάτων πανηγυρίζει και ο Οργανισμός Οικονομικής Ανάπτυξης και Συνεργασίας (ΟΟΣΑ), ο οποίος, αφού περιγράφει με ταμελανότερα χρώματα το άμεσο μέλλον της Ελλάδας, προβλέποντας ύφεση για έβδομη συνεχόμενη χρονιά (συρρίκνωση 4,8% για φέτος και 1,6% για το 2014), προκαλεί με έρευνα για το επίπεδο ευημερίας στις χώρες-μέλη του, το οποίο επίπεδο κρίνει ως «ικανοποιητικό».
Ζοφερές είναι και οι προβλέψεις για την ανεργία, οι οποίες δείχνουν αύξηση μέχρι και το 2014, ενώ η όποια αποκλιμάκωση θα είναι ασταθής και θα βασίζεται στην περαιτέρω σύνθληψη μισθών και εργατικών δικαιωμάτων.
Το σκοτεινό μέλλον που ετοιμάζει η τρικομματική κυβέρνηση από κοινού με την τρόικα στον κόσμο της εργασίας πρέπει να λάβει μαχητική απάντηση:  Μαζικός λαϊκός ξεσηκωμός ανυπακοής για νααποτραπεί η κατεδάφηση των δικαιωμάτων που κατακτήθηκαν με μεγάλες θυσίες.


ΤτΕ: ΜΕΙΩΣΗ ΑΕΠ ΚΟΝΤΑ ΣΤΟ 4,6% ΦΕΤΟΣ ΚΑΙ ΑΝΕΡΓΙΑ ΣΤΟ 28%
Η οικονομία θα ανακάμψει το 2014, αν παγιωθεί το κλίμα εμπιστοσύνης και επισπευσθούν οι διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις, επισημαίνει ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος (ΤτΕ) Γιώργος Προβόπουλος στην Έκθεσή του για τη Νομισματική Πολιτική.
Στην Έκθεση, η οποία υποβλήθηκε σήμερα στον Πρόεδρο της Βουλής και το υπουργικό συμβούλιο, διατυπώνεται η εκτίμηση ότι το ΑΕΠ θα υποχωρήσει με ρυθμό κοντά στο 4,6% φέτος και η ανεργία θα σταθεροποιηθεί γύρω στο 28%.
Όπως αναφέρεται, «τους τελευταίους μήνες ενισχύονται στο εσωτερικό και στο εξωτερικό οι ενδείξεις ότι η οικονομία έχει εισέλθει σε τροχιά εξισορρόπησης». Οι ενδείξεις αυτές συνοψίζονται στα ακόλουθα:
• Ο κίνδυνος εξόδου της Ελλάδος από τη ζώνη του ευρώ έχει απομακρυνθεί, όπως αναγνωρίζουν το σύνολο των αναλυτών και οι διεθνείς οργανισμοί.
Αποκαθίσταται σταδιακά η εμπιστοσύνη στις προοπτικές της οικονομίας, όπως προκύπτει από τη ραγδαία αποκλιμάκωση της διαφοράς αποδόσεων μεταξύ του ελληνικού και του γερμανικού δεκαετούς ομολόγου.
Το τραπεζικό σύστημα αποδείχθηκε ανθεκτικό στη μεγάλη κρίση και σήμερα βρίσκεται σε διαδικασία αναδιάταξης πάνω σε νέες, υγιείς βάσεις. Αυτό είναι το πρώτο κρίσιμο βήμα για τη σταδιακή αποκατάσταση ομαλών χρηματοδοτικών συνθηκών στην πραγματική οικονομία. Αξίζει να σημειωθεί ότι η σταθερότητα του τραπεζικού συστήματος προστατεύθηκε από τον κίνδυνο διάχυσης της κυπριακής κρίσης και στην Ελλάδα. Έτσι, η έξαρση της αβεβαιότητας που προκάλεσαν οι εξελίξεις στην Κύπροαποδείχθηκε πρόσκαιρη και γρήγορα ανακόπηκε η τάση εκροής καταθέσεων που παρατηρήθηκε τον Απρίλιο.
Τα δίδυμα ελλείμματα, το δημοσιονομικό έλλειμμα και το έλλειμμα του ισοζυγίου εξωτερικών συναλλαγών, έχουν περιοριστεί σημαντικά: Η δημοσιονομική προσαρμογή έχει σημειώσει εντυπωσιακή πρόοδο και φαίνεται ότι το 2013 μπορεί να επιτύχει τη δημιουργία πρωτογενούς πλεονάσματος, ενώ είναι ουσιαστική και η βελτίωση του ισοζυγίου εξωτερικών συναλλαγών.
Η πορεία εφαρμογής του προγράμματος σταθεροποίησης εκτιμάται ως ικανοποιητική και η εισροή κεφαλαίων που προβλέπονται από τη δανειακή σύμβαση συνεχίζεται απρόσκοπτα.
  ΥΦΕΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΓΚΩΣΗ ΤΗΣ ΑΝΕΡΓΙΑΣ
«Οι ενδείξεις αυτές είναι αναμφισβήτητα θετικές και, αν συνεχιστούν, προοιωνίζονται βελτίωση και στην πραγματική οικονομία», σημειώνει η ΤτΕ, ωστόσο, όπως προσθέτει. «συνεχίζεται η ύφεση της παραγωγικής δραστηριότητας και η διόγκωση της ανεργίας».
Όπως επισημαίνεται, «η πορεία προς τη χρεοκοπία αποφεύχθηκε τελικώς χάρη στη σοβαρή πρόοδο της δημοσιονομικής προσαρμογής, που επέτρεψε τη συνέχιση της οικονομικής συνδρομής των εταίρων[...] Το εύρος ωστόσο και η διάρκεια της ύφεσης θα μπορούσαν να περιοριστούν αν είχαν προωθηθεί με μεγαλύτερo ζήλο οι διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις στη λειτουργία του κράτους και των αγορών».
Σύμφωνα με την ΤτΕ, η οικονομία θα ανακάμψει το 2014, «αν παγιωθεί το κλίμα εμπιστοσύνης και επισπευσθούν οι διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις».
Σύμφωνα με την έκθεση, το ΑΕΠ αναμένεται να υποχωρήσει με ρυθμό κοντά στο 4,6% εφέτος και η ανεργία να σταθεροποιηθεί γύρω στο 28%. Εκτιμάται ότι η οικονομία θα εισέλθει σε τροχιά θετικών ρυθμών ανάπτυξης από το 2014, ενώ η ανεργία θα αρχίσει να αποκλιμακώνεται από το 2015.
Ο πληθωρισμός αναμένεται να διαμορφωθεί γύρω στο -0,3% το 2013 και ο πυρήνας του πληθωρισμού στο -1,1%. Παράλληλα, εκτιμάται ότι το 2013 θα υπάρξει υπερανάκτηση της απολεσθείσας ανταγωνιστικότητας την περίοδο 2001-2009.
Τέλος, οι υπάρχουσες ενδείξεις για την εξέλιξη του ελλείμματος τρεχουσών συναλλαγών κατά το 2013 προοιωνίζονται περαιτέρω περιορισμό του σε ποσοστό χαμηλότερο του 3% του ΑΕΠ, ενώ το 2014 το ποσοστό αυτό θα κυμανθεί περί το 2%.
 ΑΝΘΕΚΤΙΚΟ ΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Στην έκθεση σημειώνεται ότι το τραπεζικό σύστημα αποδείχθηκε ανθεκτικό στην κρίση, κάτι που «επιβεβαιώθηκε και πρόσφατα, όταν από τα τέλη Μαρτίου οι ελληνικές τράπεζες κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν τις αρνητικές επιδράσεις των εξελίξεων στην Κύπρο».
Η διαδικασία ανακεφαλαιοποίησης, μετά τη μεταβατική ανακεφαλαιοποίηση των συστημικών τραπεζών από το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΤΧΣ) το Μάιο και το Δεκέμβριο του 2012 με εισφορά χρεογράφων του EFSF, βαίνει προς ολοκλήρωση εντός του προβλεπόμενου χρονοδιαγράμματος, λέει η ΤτΕ.
Όπως σημειώνεται στην έκθεση, «οι τράπεζες θα κληθούν να διαχειριστούν τις νέες τους δομές με στόχο την επίτευξη των μεγαλύτερων δυνατών συνεργειών, στο πλαίσιο μάλιστα και των τακτικών (σε τριμηνιαία βάση) σχεδίων χρηματοδότησης, τα οποία θα πρέπει να υποβάλλουν προς αξιολόγηση στην Τράπεζα της Ελλάδος».
Παράλληλα, «θα πρέπει να προετοιμάζονται και για την άσκηση προσομοίωσης ακραίων καταστάσεων (σ.σ. stress tests), που θα διενεργήσει η Τράπεζα της Ελλάδος και η οποία θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2013.
Επίσης, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην αποτελεσματικότερη διαχείριση των τραπεζικών δανείων σε καθυστέρηση.
 ΑΒΕΒΑΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΚΙΝΔΥΝΟΙ
«Οι ενθαρρυντικές αυτές εξελίξεις δεν αφήνουν ωστόσο περιθώρια εφησυχασμού», τονίζει η ΤτΕ, «καθώς οι κίνδυνοι και οι αβεβαιότητες που εξακολουθούν να υπάρχουν θα μπορούσαν να θέσουν υπό αίρεση την παγίωση της σταθεροποίησης και την πρόβλεψη για ανάκαμψη της οικονομίας:
• Παρά την πρόοδο που έχει συντελεστεί σε πολλούς τομείς, η λειτουργία του κράτους παραμένει αδύναμη. Έτσι, εφαρμόζονται πλημμελώς μέτρα που έχουν ψηφιστεί από τη Βουλή, σύμφωνα με την ΤτΕ.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα καθυστερήσεις στην πραγματοποίηση μεταρρυθμίσεων που θα μπορούσαν να μετριάσουν την ένταση της ύφεσης, επισημαίνει η ΤτΕ.
• Η μεγάλη σε διάρκεια και ένταση ύφεση και η έλλειψη ρευστότητας μπορεί να αυξήσουν τον αριθμό των -βιώσιμων κατά βάση- επιχειρήσεων που αναγκάζονται να διακόψουν τη λειτουργία τους.
ΕΠΙΣΠΕΥΣΗ ΤΗΣ ΑΝΑΚΑΜΨΗΣ
Το κλίμα πάντως σήμερα είναι πιο θετικό για να προχωρήσουν με ταχύτερους ρυθμούς πολιτικές που θα διασφαλίσουν ότι οι βελτιωμένες προσδοκίες θα μεταφερθούν στην πραγματική οικονομία, σημειώνει η ΤτΕ και λέει ότι συγκεκριμένα απαιτείται:
Πρώτον, να συνεχιστεί με απόλυτη συνέπεια η εφαρμογή του προγράμματος δημοσιονομικής προσαρμογής με βάση τα χρονοδιαγράμματα και τους στόχους που έχουν τεθεί. Πρώτη επιδίωξη, άμεσης προτεραιότητας, είναι η δημιουργία πρωτογενούς πλεονάσματος μέσα στο 2013.
Δεύτερον, να επιταχυνθούν οι διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις ιδιαίτερα στο δημόσιο τομέα με κύριες αιχμές:
α) Την ολοκλήρωση του σχεδίου για τη φορολογική μεταρρύθμιση.
β) Τη βελτίωση της λειτουργίας του φοροεισπρακτικού μηχανισμού για να ενισχυθούν τα δημόσια έσοδα. Σημαντική εν προκειμένω είναι η αναβάθμιση και αποτελεσματική λειτουργία της Γενικής Γραμματείας Εσόδων.
γ) Την ουσιαστική αξιοποίηση της δυνατότητας νέων προσλήψεων που δίνει η πρόσφατη απόφαση για την αντικατάσταση 15.000 υπαλλήλων που θα απομακρυνθούν μέχρι το 2014.
Όπως λέει η ΤτΕ, «οι νέες προσλήψεις πρέπει να είναι αυστηρά αξιοκρατικές και στοχευμένες ούτως ώστε να καλύψουν πραγματικές ανάγκες της δημόσιας διοίκησης σε καίριους τομείς (π.χ. φορολογία, υγεία). Η δυνατότητα ανανέωσης ενός αριθμού δημοσίων υπαλλήλων είναι σημαντική ευκαιρία για να αρχίσει η εκλογίκευση της λειτουργίας του δημόσιου τομέα».
Τρίτον, να προχωρήσει με πιο αποφασιστικά βήματα και ταχύτερους ρυθμούς η υλοποίηση του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων, με πρωταρχικό κριτήριο τις δυνατότητες κάθε συγκεκριμένης αποκρατικοποίησης να δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας και να συμβάλει στην αλλαγή του παραγωγικού προτύπου της οικονομίας.
Τέταρτον, να αντιμετωπιστεί άμεσα η ανεργία μεταξύ άλλων και με την ενίσχυση των ενεργητικών πολιτικών στην αγορά εργασίας. Αυτό μπορεί να γίνει με την αποτελεσματικότερη αξιοποίηση των πόρων των Διαρθρωτικών Ταμείων για την κοινωνική συνοχή.
Πέμπτον, να ολοκληρωθεί στην πράξη η ασφαλιστική μεταρρύθμιση με την αξιοποίηση της επαγγελματικής και της ιδιωτικής ασφάλισης, που, υπό προϋποθέσεις, θα μπορούσε να συμβάλει στην αναπλήρωση των απωλειών στις κύριες συντάξεις. «Αυτό απαιτεί άρση των εμποδίων και αγκυλώσεων που υπάρχουν σήμερα», λέει η ΤτΕ.
Έκτον, να ενισχυθεί σε βραχυχρόνια βάση η ρευστότητα με την ταχύτερη προώθηση πολιτικών που αφορούν: (α) την εξόφληση ληξιπρόθεσμων οφειλών του Δημοσίου και (β) την αξιοποίηση πόρων του ΕΣΠΑ και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων για την υλοποίηση επενδυτικών σχεδίων και την επανεκκίνηση των έργων υποδομών.
Τέλος, η ΤτΕ αναφέρει ότι σε μακροχρόνια βάση ωστόσο και με δεδομένο ότι οι εγχώριες αποταμιεύσεις δεν επαρκούν για να χρηματοδοτήσουν, μέσω τραπεζικού δανεισμού, την ανάπτυξη, είναι σκόπιμο να διερευνηθούν και να αξιοποιηθούν εναλλακτικοί τρόποι χρηματοδότησης της οικονομίας,συμπληρωματικοί του τραπεζικού δανεισμού και των κοινοτικών πόρων.
«Στο πλαίσιο αυτό, η προσέλκυση ξένων άμεσων επενδύσεων μέσω ιδιωτικοποιήσεων και η αξιοποίηση της αγοράς εταιρικών ομολόγων, καθώς θα βελτιώνονται οι προοπτικές της ελληνικής οικονομίας και των ελληνικών επιχειρήσεων, καθίστανται επιτακτικά αναγκαίες», υπογραμμίζει.

ΟΟΣΑ: ΒΛΕΠΕΙ ΥΦΕΣΗ 1,2% ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟ 2014
Η ύφεση της ελληνικής οικονομίας θα συνεχιστεί για έβδομο χρόνο και το 2014 το ΑΕΠ θα συρρικνωθεί κατά 1,2%, σύμφωνα με τις εξαμηνιαίες προβλέψεις του ΟΟΣΑ. Για το 2013, η συρρίκνωση του ελληνικού ΑΕΠ υπολογίζεται στο 4,8%. Επισημαίνεται ότι οι προβλέψεις του ΟΟΣΑ είναιδυσμενέστερες από εκείνες της Β, που βλέπει ανάπτυξη 0,6% το 2014. Κατά συνέπεια, ο ΟΟΣΑ εκτιμά ότι θα υπάρξουν επιπλοκές στη δυνατότητα της Αθήνας να επιστρέψει στις αγορές, καθώς η βαθύτερηύφεση μπορεί να αναγκάσει την ευρωζώνη και το ΔΝΤ σε έκτακτο δανεισμό. Σε ό,τι αφορά τον προϋπολογισμό γενικής κυβέρνησης για την Ελλάδα, ο ΟΟΣΑ βλέπει έλλειμμα 4,1% το 2013 και μείωσή του στο 3,5% το 2014, ενώ για την ανεργία αναμένεται περαιτέρω αύξηση στο 28,4% το 2014 από 27,8% το 2013.
Πιο αναλυτικά, στην έκθεσή του ο ΟΟΣΑ αναφέρει ότι η συνεχιζόμενη δημοσιονομική προσαρμογή, η μείωση των πραγματικών μισθών και οι αδύναμες εξαγωγές βαθαίνουν την ύφεση στην Ελλάδα, ενώ η ανεργία έχει αγγίξει ιστορικά υψηλά, αυξάνοντας τις κοινωνικές εντάσεις.
Ο οργανισμός εκτιμά πως, παρά τη βελτίωση της εμπιστοσύνης τους τελευταίους μήνες, η θετική ανάπτυξη δεν αναμένεται πριν από το 2014, καθώς η εξαγωγική ζήτηση ενισχύεται, η ανταγωνιστικότητα βελτιώνεται περαιτέρω και επιστρέφουν οι επενδύσεις. Οι βραδείες αλλαγές στην αγορά προϊόντων αμβλύνουν τις επιπτώσεις των χαμηλότερων μισθών στην ανταγωνιστικότητα των τιμών.
Η δομική προσαρμογή των δημόσιων οικονομικών πρέπει να συνεχιστεί, όμως θα πρέπει να επιτραπεί στους αυτόματους σταθεροποιητές να λειτουργήσουν, εάν η ανάπτυξη αποδειχθεί πιο ισχνή από το αναμενόμενο. Αυτό μπορεί να απαιτήσει επιπλέον χρηματοδότηση από την τρόικα. Η αποκατάσταση της πιστωτικής ανάπτυξης αποτελεί προαπαιτούμενο για την επανεκκίνηση της οικονομικής δραστηριότητας. Η ταχεία απομάκρυνση των εμποδίων που απομένουν στον ανταγωνισμό θα ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα και την ανάπτυξη.
Σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ, η παραγωγή στην Ελλάδα συρρικνώθηκε περαιτέρω το 2012, λόγω της πτώσης των πραγματικών εισοδημάτων, της περιορισμένης πρόσβασης στην πίστωση και των φόβων την περίοδο εκείνη ότι η Ελλάδα μπορεί να βγει από την ευρωζώνη. Αρνητική ήταν επίσης η επίπτωση της πτώσης των εσόδων από τον τουρισμό και τις μεταφορές. Η ανεργία άγγιξε το ιστορικό υψηλό του 26% του εργατικού δυναμικού στο τέλος του 2012. Αν και οι υποβόσκουσεςπληθωριστικές πιέσεις είναι πολύ ισχνές και οι μισθοί συνεχίζουν να πέφτουν, οι αργές μεταρρυθμίσεις στην αγορά προϊόντων και οι αυξήσεις στους έμμεσους φόρους έχουν επιβραδύνει την προσαρμογή των τιμών. Ωστόσο, τους τελευταίους μήνες, ο ρυθμός του πληθωρισμού έγινε αρνητικός για πρώτη φορά μετά από πενήντα χρόνια.
Το 2012, ο προϋπολογισμός της γενικής κυβέρνησης υπεραπέδωσε του στόχου κατά περίπου ¾ ποσοστιαίες μονάδες του ΑΕΠ, εξαιρουμένων των μεταφορών κεφαλαίων 4% του ΑΕΠ για τιςελληνικές τράπεζες. Ο προϋπολογισμός του 2013 φαίνεται να βρίσκεται σε γενικές γραμμές εντός στόχων. Η προσαρμογή για το 2013 και το 2014 βασίζεται σε πακέτο 7,25% του ΑΕΠ και σε μεγάλο βαθμό στον περιορισμό των δαπανών. Οι προβλέψεις του ΟΟΣΑ για το έλλειμμα λαμβάνουν υπ' όψιν την υπεραπόδοση του 2012.
Έτσι, το προβλεπόμενο έλλειμμα είναι χαμηλότερο από αυτό που αναμένεται στο πρόγραμμα προσαρμογής της Ελλάδας για το 2013, ενώ είναι περίπου το ίδιο με αυτό που προβλέπεται για το 2014, λόγω του καλύτερου σημείου εκκίνησης, παρά τις επιπτώσεις της ισχνότερης προβλεπόμενης ανάπτυξης και με βάση την υπόθεση ότι θα επιτραπεί στους αυτόματους σταθεροποιητές να ενεργοποιηθούν.
Δεδομένου του βάθους της ύφεσης και των κοινωνικών εντάσεων, θα πρέπει να επιτραπεί στους αυτόματους σταθεροποιητές να ενεργήσουν αν η οικονομική δραστηριότητα αποδειχθεί ακόμα πιο αδύναμη από αυτήν που αναμένεται από το πρόγραμμα. Ωστόσο, χωρίς πρόσβαση στις αγορές, αυτό μπορεί να υποδηλώνει επιπλέον επίσημη χρηματοδότηση ή μείωση του χρέους. Την ίδια ώρα, τα κοινωνικά προγράμματα πρέπει να γίνουν πιο στοχευμένα προς αυτούς που επωμίζονται το αυξανόμενο κοινωνικό κόστος της προσαρμογής.
Η πρόοδος προς τη σταθερότητα του χρέους απαιτεί συνεχιζόμενες προσπάθειες προσαρμογής, αλλά και ανάκαμψη της ανάπτυξης. Αυτό εξαρτάται από την αναδιάρθρωση του τραπεζικού τομέα, συμπεριλαμβανομένης της ανακεφαλαιοποίησης που αναμένεται σύντομα να έχει ολοκληρωθεί. Επιπλέονδομικές μεταρρυθμίσεις, ιδιαίτερα στις αγορές προϊόντων, για την ενίσχυση της διεθνούς ανταγωνιστικότητας και των εξαγωγών, είναι επίσης ζωτικής σημασίας.
Όπως σημειώνει ο ΟΟΣΑ, η οικονομία θα συνεχίσει να συρρικνώνεται, παρά την αυξανόμενη εμπιστοσύνη, καθώς ο δημοσιονομικός περιορισμός συνεχίζεται και οι μεγάλες εξαγωγικές αγορέςανακάμπτουν με βραδύ ρυθμό. Θετικός ρυθμός ανάπτυξης αναμένεται μόνο κατά τη διάρκεια του 2014, καθώς θα ενισχύεται η εμπιστοσύνη, οι δομικές μεταρρυθμίσεις θα ενισχύουν περαιτέρω τηνανταγωνιστικότητα και θα ανακάμπτει το τραπεζικό σύστημα. Η αύξηση της εξωτερικής ζήτησης και η μεγαλύτερη χρήση των διαρθρωτικών κεφαλαίων της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα στηρίξουν τις εξαγωγές και τις επενδύσεις. Οι τιμές και οι μισθοί θα υποχωρήσουν περαιτέρω, δεδομένης της ουσιαστικής ύφεσης και της υψηλής ανεργίας.
Η οικονομία θα έχει να αντιμετωπίσει σημαντικά ρίσκα σε ό,τι φορά τόσο την ανάκαμψη σε άλλες περιοχές όσο και τις προοπτικές επίτευξης της σημαντικής απαιτούμενης προσαρμογής εγχωρίως, ώστε να σταθεροποιηθεί η οικονομική δραστηριότητα. Η απαραίτητη εφαρμογή του δημοσιονομικού προγράμματος μπορεί να τεθεί σε κίνδυνο από κοινωνικές εντάσεις και ανεπαρκή διοικητική δυνατότητα, ενώ η περιορισμένη ρευστότητα δημιουργεί ρίσκα για την επέκταση των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων. Από την άλλη πλευρά, η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών και η αποπληρωμή των οφειλών του Δημοσίου μπορεί να ενισχύσουν τη ρευστότητα και την εγχώρια ζήτηση περισσότερο από το αναμενόμενο.
Η έντονη βελτίωση στην ανταγωνιστικότητα του κόστους μπορεί να οδηγήσει σε υψηλότερες εξαγωγές, ιδιαίτερα αν μεταφραστεί σε ευρύτερη προσαρμογή των τιμών, τονίζει ο ΟΟΣΑ. Η εμπιστοσύνη μπορεί να ενισχυθεί περαιτέρω εάν υλοποιηθούν τα σχεδιαζόμενα επενδυτικά projects.

ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΔΕΙΚΤΗ ΕΥΗΜΕΡΙΑΣ ΒΛΕΠΕΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Ο ΟΟΣΑ
Με μια... έκπληξη άρχισε τις εκτιμήσεις του για την Ελλάδα ο ΟΟΣΑ την Τρίτη, εν αναμονή των επίσημων οικονομικών προβλέψεων που θα δημοσιοποιηθούν την Τετάρτη.
Σε έκθεσή του για τον δείκτη ευημερίας των μελών του ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης εκτιμά ότι «η Ελλάδα πηγαίνει σχετικά καλά με βάση το σύνολο των κριτηρίων ευημερίας, όπως φαίνεται από το γεγονός ότι βρίσκεται κοντά στο μέσο όρο σε έναν μεγάλο αριθμό παραμέτρων του Δείκτη Καλύτερης Ζωής». Στόχος του δείκτη είναι η μέτρηση της ευημερίας των πολιτών αλλά και των συνθηκών διαβίωσής τους.
Εν τω μεταξύ, στην έδρα του Οργανισμού στο Παρίσι βρίσκεται από χθες και θα μιλήσει σήμερα Τετάρτη ο υπουργός Οικονομικών κ. Γιάννης Στουρνάρας στο πλαίσιο της Υπουργικής Συνόδου. Ο κ. Στουρνάρας αναμένεται να αναφερθεί στις εξελίξεις των τελευταίων 10 μηνών στην Ελλάδα στο πεδίο της δημοσιονομικής προσαρμογής και της εφαρμογής των διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων. Την Τετάρτη αναμένονται επίσης με ενδιαφέρον οι επίσημες προβλέψεις του ΟΟΣΑ για τις οικονομικές προπτικές της Ελλάδας και των άλλων μελών του.
Στο περιθώριο των εργασιών, ο κ. Στουρνάρας θα συναντηθεί την Τετάρτη στις 09.30 τοπική ώρα με τον Γενικό Γραμματέα του ΟΟΣΑ κ. Ανχελ Γκουρία, ενώ την ίδια ώρα την Πέμπτη το πρωί θα συναντηθεί με τον γάλλο ομόλογό του κ. Πιερ Μοσκοβισί στο υπουργείο Οικονομικών της Γαλλίας.
ΜΕΣΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΟΥ 15.890 ΕΥΡΩ
Στην έκθεση του ΟΟΣΑ για τον δείκτη ευημερίας στην Ελλάδα που προκάλεσε εντύπωση, αναφέρεται ότι το μέσο καθαρό εισόδημα ενός νοικοκυριού στη χώρα μας είναι 20.440 δολάριαετησίως (15.890 ευρώ), ποσοστό ελαφρώς χαμηλότερο από το μέσο όρο του ΟΟΣΑ (23.047 δολάρια το χρόνο).
Ο ΟΟΣΑ συμπεραίνει μεν ότι οι Ελληνες είναι λιγότερο ικανοποιημένοι από τη ζωή τους συγκριτικά με το μέσο όρο των μελών του, ωστόσο εκτιμά ότι μπορούν να στηριχθούν σε μια αίσθηση αλληλεγγύης καθώςτο 81% των ανθρώπων πιστεύει ότι γνωρίζει κάποιον στον οποίο θα μπορούσε να βασιστεί σε ώρα ανάγκης.
Το 71% των ατόμων να δηλώνει ότι έχει περισσότερες θετικές εμπειρίες (αίσθηση ικανοποίησης για μια επιτυχία, ευχαρίστηση κλπ) από αρνητικές (πόνος, ανησυχία , θλίψη, ανία, κλπ). Ωστόσο, το ποσοστό αυτό είναι χαμηλότερο από το μέσο όρο του ΟΟΣΑ (80%).
Σύμφωνα με τον Οργανισμό, «τα χρήματα, παρότι δεν μπορούν να αγοράσουν την ευτυχία, είναι ένα σημαντικό μέσο για την επίτευξη υψηλότερων προτύπων διαβίωσης».
ΜΟΛΙΣ ΤΟ 56% ΣΕ ΑΜΕΙΒΟΜΕΝΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Στον τομέα της απασχόλησης το 56% των ατόμων ηλικίας από 15 έως 64 ετών στην Ελλάδα έχει σχέση αμειβόμενης εργασίας, ποσοστό κάτω από τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ που βρίσκεται στο 66%. Το 66% των ανδρών είναι σε σχέση αμειβόμενης εργασίας, έναντι 45% των γυναικών.
Παρά ταύτα οι Ελληνες πολίτες εργάζονται 2.032 ώρες ετησίως, σημαντικά περισσότερο από το μέσο όρο του ΟΟΣΑ που φθάνει τις 1.776 ώρες.
Η έκθεση σημειώνει επίσης ότι το 65% των ενηλίκων ηλικίας 25-64 διαθέτει απολυτήριο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, κάτω από το μέσο όρο του ΟΟΣΑ που φθάνει το 74%.
Το προσδόκιμο ζωής στην Ελλάδα είναι σχεδόν 81 χρόνια (ανεξαρτήτως φύλου), ένα έτος παραπάνω από το μέσο όρο του ΟΟΣΑ (80 χρόνια). Το προσδόκιμο ζωής για τις γυναίκες είναι 83 σχεδόν χρόνια, έναντι 78 ετών για τους άνδρες.
Το 69% των Ελλήνων να δηλώνουν ικανοποιημένοι με την ποιότητα της ύδρευσης, ποσοστό κάτω από το μέσο όρο του ΟΟΣΑ (84%.)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παράκληση να μην υπάρχουν μηνύματα υβριστικού περιεχομένου.