Τιμη Νι

Παρέχεται από το Investing.com

Ισραήλ: το πιο σπάταλο μέλος... της ΕΕ!


israeli_attack
Από το ορφανοτροφείο «αλ καραμέχ» της Γάζας δεν απομένουν πια παρά μόνο ερείπια. Το ίδρυμα, που στέγαζε περί τα 50 παιδιά, κατεστράφη από την ισραηλινή αεροπορία κατά τη διάρκεια της επιχείρησης"συμπαγές μολύβι", τον Ιανουάριο του 2009.
Η ανέγερσή του είχε κοστίσει 200,000 ευρώ, τα μισά εκ των οποίων προήρθαν από την «ισπανική υπηρεσία διεθνούς συνεργασίας» (AECID) και το «ίδρυμα Ούλοφ Πάλμε».
Το ορφανοτροφείο ήταν ένα μόνο από τα 78 έργα που είχαν κατασκευασθεί με ευρωπαϊκούς πόρους και καταστράφηκαν την τελευταία δεκαετία από ισραηλινές επιθέσεις κατά των Παλαιστινίων. Σύμφωνα με μια έκθεση της «ευρωπαϊκής επιτροπής», η συνολική ζημιά αγγίζει (με πολύ συντηρητικέ εκτιμήσεις) τα 79.5 εκατομμύρια ευρώ. Η Ισπανία μόνη της συμμετείχε στη χρηματοδότηση οκτώ εξ αυτών των έργων, συνολικού κόστους 33 εκατομμυρίων.
Μια επωφελής συνεργασία 
Ενώ ο στρατός του κατεδάφιζε συστηματικά τα ευρωπαϊκά έργα, το Ισραήλ κατόρθωνε να επιτύχει μια πολύ επωφελή διμερή συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ). «Με αυτή τη συμφωνία, το Ισραήλ αποκομίζει μεγάλα οφέλη στις σχέσεις του με την ΕΕ, τόσο σε πολιτικό, όσο και σε οικονομικό επίπεδο», επέχαιρε ο ισραηλινός υπουργός εξωτερικών.
Η Ευρώπη είναι ο πρώτος εισαγωγέας ισραηλινών αγροτικών προϊόντων, που απέδωσαν στο Ισραήλ 637 εκατομμύρια ευρώ από το 1981, διαμέσου της «ευρωπαϊκής τράπεζας επενδύσεων». Μόνο πέρσι, το Ισραήλ έλαβε 25 εκατομμύρια ευρώ για την ανέγερση μιας μονάδας αφαλάτωσης στη Χαδέρα, βορείως του Τελ Αβίβ πέραν των 120 εκατομμυρίων που είχαν ήδη επενδυθεί το 2007.
Από την άλλη, μετά την κήρυξη της «δεύτερης ιντιφάδα», το 2000, η ισραηλινή κυβέρνηση έχει ξεκινήσει μια εκστρατεία συστηματικής καταστροφής έργων υποδομής των Παλαιστινίων. Αεροδρόμια, αυτοκινητόδρομοι, γέφυρες, εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής και ύδρευσης, νοσοκομεία, αποθήκες τροφίμων και θερμοκήπια υφίστανται τα διαρκή πλήγματα του ισραηλινού στρατού.
Η παθητικότητα της ΕΕ 
Προς το παρόν η ΕΕ δεν τολμά να απαιτήσει να αποζημιωθεί από το Ισραήλ για τις ζημιές που εκείνο προκαλεί στα έργα της στην Παλαιστίνη. «Τα έργα που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ νομικώς ανήκουν στην "παλαιστινιακή αρχή", και δεν έχει υποπέσει στην αντίληψή μας να έχουν εγερθεί απαιτήσεις αποζημίωσης για τις ζημίες αυτές από το Ισραήλ», παραδέχτηκε τον περασμένο Μάρτιο η πρώην Ευρωπαία επίτροπος διεθνών σχέσεων Μπενίτα Φερέρο-Βάλντνερ (Benita Ferrero-Waldner), όταν ρωτήθηκε σχετικά από ευρωβουλευτές. «Θα ήταν απολύτως δικαιολογημένο να έχει απαιτήσει η ΕΕ να αποζημιωθεί από το Ισραήλ για τις δαπάνες που έχει καταβάλει (στην Παλαιστίνη)», ανταπάντησε ο Αυστριακός ευρωβουλευτής Γιοχάνες Σβόμποντα (Johannes Swoboda).
Η παθητική στάση της ΕΕ επικρίνεται επίσης από πολυάριθμες μη-κυβερνητικές οργανώσεις (ΜΚΟ). «Το πρόβλημα είναι πως παράλληλα η ΕΕ είναι απρόθυμη να αναλάβει το κόστος της ειρηνευτικής διαδικασίας, ενώ ο ρόλος του διαμεσολαβητή ανακαταλήφθηκε πλέον πλήρως από τις Ηνωμένες Πολιτείες» εξηγεί ηΜπριγκίτε Χέρεμανς (Brigitte Herremans), ειδήμων σε θέματα Μέσης Ανατολής στη βελγική ΜΚΟ «μπρόντερλικ ντένλε». «Η ΕΕ φοβάται μήπως χάσει κάθε επιρροή της στην περιοχή, αν πιέσει το Ισραήλ για το ζήτημα αυτό».
Το πιο δαπανηρό έργο της ΕΕ που καταστράφηκε από τον ισραηλινό στρατό είναι το αεροδρόμιο της Ράφα, στη νότια Λωρίδα της Γάζα. Οι εγκαταστάσεις του στην κυριολεξία ξεθεμελιώθηκαν μετά από αλλεπάλληλους ισραηλινούς βομβαρδισμούς και τη χερσαία επέλαση από ισραηλινές... μπουλντόζες που ακολούθησε. Το μόνο που θυμίζει πως εδώ κάποτε υπήρχε αεροδρόμιο είναι ο σκελετός της αίθουσας αναμονής. Ο πύργος ελέγχου έχει εξανεμιστεί ενώ ο διάδρομος απογείωσης έχει μεταβληθεί σε χώρο λεηλασίας κομματιών ασφάλτου και οικοδομικών υλικών κάθε λογής.
via ppol © Público Madrid (μια άλλη μεταφραστική εκδοχή του ιδίου άρθρου δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Αυγή»)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παράκληση να μην υπάρχουν μηνύματα υβριστικού περιεχομένου.